“Demiurge: a music of Babel,” Leonardo Journal (2022).
Death and (Re)Birth of J. S. Bach: Reconsidering the Musical Work- and Author-Concepts. London: Routledge, 2019.
“Enescu Performs Enescu: Glissandi in the Sonata op. 25 ‘dans le caractère populaire roumain.” IRASM 49, no. 1 (September 2018): 115-135.
“Mozart’s K. 364: an Enlightened Operatic Reading,” Musical Scholarship (December 2021).
“ZAJ and Futurism: from Henri Bergson to Tomás Marco.” Hispanic Research Journal 17, no. 2 (April 2016): 141-151.
“Music and Politics in the Spain of the 1960s: the case of Tomás Marco.” Perspectives of New Music 52, no. 1, (Winter 2014): 106-134.
“La influencia de las Tesis sobre la Filosofía de la Historia de Walter Benjamin en Hay que caminar … soñando de Luigi Nono.” Revista 43ºN 8ºW 10
“Apuntes a una ontología de la obra como proceso e interpretación.” Revista 43ºN 8ºW 15 (June 2012): 54-57.
“Reflexiones desde las tierras de Canaán.” Revista 43ºN 8ºW 12 (June 2009): 45-49.
Perspectivas filosófico-temporales sobre el Dúo Concertante No. 3 de Tomás Marco